"Elu maal ei eksisteeriks ilma veeta – juba see lause peaks panema mõtlema, kui tähtis vee joomine tegelikult on," ütleb toitumisnõustaja ja personaaltreneer Erik Orgu.

Ja lisab: "Kuid ikkagi on meil sellega raskusi. Paljud inimesed ei tea mis on vesi ja miks seda jooma peab. Tihti asendatakse vesi mahladega, karastusjookidega ja igasuguste muude kahtlaste vedelikudega."

Miks on vesi kehale ülioluline?

Vesi:

  • Reguleerib kehatemperatuuri
  • Aitab organismis toitaineid ja hapnikku transportida
  • Väljutab jääk- ja mürkaineid
  • Hoiab naha niisutatuna
  • Ennetab terviserikkeid

Millest sõltub vedelikuvajadus?

Veevajadus võib sõltuda keskkonna temperatuurist, aktiivsusetasemest, vanusest ja tervislikust iseärasusest.

Millal juua rohkem vett?

  • Kuuma ilmaga
  • Haiguse ajal, kui pole tegemist olukorraga, kus arst on vee tarbimist palunud piirata
  • Raseduse või imetamise ajal, sest siis jood “kahe eest”
  • Kui oled füüsiliselt aktiivne ja või higistad palju

Kui palju vett võiksid juua?

Võiksid juua 10 klaasi (üks klaas 200-250 ml) vett päevas – see katab organismi veevajaduse ilusasti. Lõpliku koguse määrab siiski iga inimese keha.

Millised on vedelikupuuduse sümptomid?

Küsimusele, kas terviserikked on veepuudusest tingitud või on probleem mujal, saad vastuse oma arstilt. Aga ka siis, kui hakkad regulaarselt piisavalt vett jooma ja näed, kas rike taandub või mitte. Olukorrad, mille vastu piisav vee joomine võib aidata:

  • Kuivav suu või janu
  • Keskendumishäired, väsimus ja uimasus
  • Kuiv nahk
  • Kõhukinnisus
  • Peavalu
  • Uriini värv on tume ja lõhn ebameeldiv

Soovitused vee tarbimiseks:

  • Joo alati võimalikult puhast vett.
  • Lihtsalt unustad? Võta vesi kannuga töölauale – nii on see sul kogu aeg silma all ja unustamine ei ole enam probleem.
  • Kui sa ei suuda tavalist vett juua, siis lisa sellese näiteks piparmünti, tsitrusvilju või kurki. Tee seda ise, mitte ära osta poest maitsestatud vett!
  • Joo päevas vähemalt üks liiter vett päeva jooksul. See võib alguses raske olla, kuid harjud ja hiljem ei pane sa seda tähelegi.
  • Alusta päeva hommikul veega, sest pärast pikka ööd ja tualetis käimist hiilib ligi vedelikupuudus!
  • Kui vee joomine ununema kipub, pane endale meeldetuletusi igale poole, nt nutitelefoni, autosse ja külmkapile.

Allikas: Erik Orgu koduleht